O Pochodzeniu Żywej Istoty.

Następne pytanie dotyczy kwestii upadku żywej istoty do tego świata materialnego, i to nie z pozycji bezosobowego Brahmana. Egzystencja na platformie bezosobowego Brahmana też należy do kategorii nie-świadomości Krsny. Ci, którzy znajdują się w blasku Brahmana również znajdują się w pozycji upadłej, nie ma więc kwestii upadku z pozycji już upadłej. Kiedy miejsce ma upadek, oznacza to upadek z pozycji nie-upadłej.
Pozycją nie-upadłą jest świadomość Krsny. Jak długo ktoś jest w stanie utrzymywać czystą świadomość Krsny, tak długo nie jest upadły. Jak tylko jest poza świadomością Krsny, jest upadły. Nie ma znaczenia gdzie ta żywa istota przebywa. W świecie materialnym jest również wiele poziomów standardów życia i przebywanie w blasku Brahmana też jest jeszcze jedną z takich platform stanu uwarunkowanego. Tak jak jest powiedziane w Bhagavad-gicie, że uwarunkowane dusze dzięki zgromadzonym pobożnym czynnościom promowane są na wyższe systemy planetarne, lecz gdy tylko konta ich pobożnych czynności zostają opróżnione, schodzą ponownie na tę ziemską planetę. Podobnie ci, którzy promowani są poza systemy planetarne do blasku Brahmana, wykazują podobną skłonność do upadku podobną do upadku żywej istoty z wyższego systemu planetarnego.

-- Letter of June 13, 1970 Letter to Revatinandana dasa, June 13, 1970.
>>> Ref. VedaBase => SPN 1-48: Prabhupada Said: 
on the Origin of the Living Entity